Aktar mill-Papa Ġwanni Pawlu II
...
|
KONĊELEBRAZZJONI EWKARISTIKA
GĦALL-ISTUDENTI TAS-SEMINARJU MAĠĠURI TA’ RUMA
OMELIJA
TA’ ĠWANNI PAWLU II
Kappella
Pawlina, 13 ta’ Ottubru 1979
Għeżież
Kjeriċi tas-Seminarju Ruman!
Tistgħu
timmaġinaw b’liema mħabba u b’liema ansjetà illejla se niċċelebra l-Quddiesa
Mqaddsa magħkom u għalikom, fi tmiem l-Eżerċizzi Spiritwali tagħkom u fil-bidu
tas-sena akkademika l-ġdida!
Infatti intom
il-kjeriċi tiegħi, l-istudenti tas-Seminarju tad-dijoċesi tiegħi ta’ Ruma, li l-Mulej
afdali billi rranġa l-elezzjoni tiegħi bħala Papa, u jien, kif diġa fi
Krakovja u kif kull Isqof ieħor, inqiskom bħal teżor l-iktar prezzjuż, li għandu
l-post tiegħu fl-intimu ta’ qalbi u tat-tħassib tiegħi. U wkoll, minħabba l-Attenzjoni
u s-servizz tal-Knisja Universali, jekk ikolli, kif diġa dejjem għamlu l-predeċessuri
tiegħi, nissottometti parti kbira tal-ministeru dirett lill-Kardinal Vigarju,
lill-Viċireġġent u lill-Isqfijiet awżiljarji, intom iżda intom preżenti fit-talb
ta’ kuljum tiegħi u fl-ansjetà paterna tiegħi.
Ninsabu hawn
miġburin madwar l-altar biex noffru lill-Mulej is-Sagrifiċċju Ewkaristikui u
biex nissiġillaw b’mod reali l-intenzjonijiet tal-ħajja, qaddisa u mpenjata, li
bla dubju esprimejtu f’dawn il-jiem ta’ silenzju u ta’ riflessjoni.
Waqt li niżżikom
ħajr minn qalbi għar-rieda tajba tagħkom u nesprimilkom il-ferħ profond tiegħi
għal din il-laqgħa hekk sinifikattiva, nixtieq ukoll nissuġġerilkom xi
indikazzjonijiet xierqa f’dan il-waqt speċjali.
1. Żommu fikom
b’mod kostanti u passjonat is-sens tal-ferħ għall-verità li tagħrfu. Huwa tassew
impressjonanti li taħseb li tippossiedi l-verità, li jiġifieri taf is-sens
tal-ħajja umana, is-sinifikat tal-istorja u tal-univers kollu kemm hu, il-mottiv
tal-eżistenza li tiżvolġi bejn qċaċet ta’ konkwisti xjentifiċi u abbissi ta’
miżerja u ta’ niket.
U l-verità hija
Alla, ħallieq, feddej u benefattur; il-verità hija Kristu, li preċiżament
iddefinixxa ruħu “it-triq, il-verità, il-ħajja, id-dawl, l-imħabba, is-salvazzjonmi”;
il-verità hija l-Knisja minnu mixtieqa u msejsa biex tittrażmetti integrali
l-Kelma tiegħu u l-mezzi tas-salvazzjoni! U intom tippossiedu, intom tiggustaw
dan il-patrimonju tal-għaġeb kollu!
Kemm żgħażagħ ma
jippossedux il-verità, u jkaxkru l-eżistenza tagħhom mingħajr “għaliex”; kemm,
sfortunatament, wara riċerki vojta u li jgħejjuk, delużi u ddiżappuntati
abbandunaw lilhom infushom, u għadhom jabbandunaw ruħhom, għad-disperazzjoni! U
kemm irnexxielhom jilħqu l-verità biss wara snin ta’ interrogattivi ta’ diqa
tal-qalb u wara esperjenzi patetiċi!
Aħsbu, per
eżempju, dwar l-itinerarju drammatiku ta’ Santu Wistin biex jasal għad-dawl
tal-verità u għall-paċi tal-innoċenza miksuba mill-ġdid. U liema nifs ħa meta
fl-aħħar minn l-aħħar wasal għad-dawl! U għajjat b’nostalġija: “Sero te amavi!”.
Aħsbu dwar
it-tbatija li kellu jwettaq iċ-ċelebri Kardinal Newman biex jilħaq bil-qawwa
tal-loġika il-Kattoliċeżmu! X’agunija spiritwali twila u ta’ niket! U b’dan
il-mod nistgħu niftakru tant figuri oħra distinti, passat u riċenti, li kellhom
jissieltu bil-kbir biex jiksbu l-verità.
Imbagħad, huma
laħqu fejn intom diġa tinsabu. Infatti intom il-verità tipposseduha, sħiħa,
imdawla, konsolanti! Kemm bnedmin igħiru għas-sitwazzjoni tagħkom!
Mela kunu afu
tgawdu l-verità, kif jgħid San Tumas; kunu afu tgħixu l-verità u fil-verità;
kunu afu tapprofondixxu u tiċċaraw dejjem iktar u dejjem aħjar il-verità
fil-ġnub kollha tagħha u fl-esiġenzi filosofiċi, tejoloġiċi, bobbliċi, storiċi,
psikoloġiċi, xjentifiċi, soċjali kollha tagħha, għall esiġenza intima tagħkom u
biex tkunu ma’ kullimkien “xhieda tal-verità”.
Għandkom
iż-żmien, il-kotba u l-għalliema kkwalifikati biex jaffaxxinawkom dejjem iktar
dwar il-verità u mbagħad tkunu tistgħu jum fost l-oħrajn tikkomunikawh
b’sikurezza u ħila: la titilfux żmien. U fuq kollox la tażżardawx f’oqsma
mminati u perikolużi, tkunux intraprendenti u prużuntużi, għaliex huwa faċli li
taqgħu fil-konfużjoni u tintrebħu miż-żelu; kunu afu tkunu sensibbli u doċli.
Sabiex la taħlu u linqas tagħmlu ħsara lid-don immensament prezzjuż li
tippossiedu.
2. Ikollkom
is-sens tar-responsabiltà tagħkom. Irriflettu dwar l-“identità tagħkom: intom
l-imsejħin, intom il-magħżulin minn Ġesù nnifsu, l-Imgħallem Divin, ir-Ragħaj u
s-Salvatur ta’ ruħna, ir-Redentur tal-bniedem! Huwa għażilkom, b’mod misterjuż
imma reali, biex jagħmilkom, miegħu u bħalu, feddejja; irid jibdilkom fih,
jafdalkom l-istess poteri divini tiegħu… Intom għandkom jum wieħed taġixxu “in
persona Christi!”. Għalhekk intom mintomx bħaż-żgħażagħ l-oħra, li għandhom biss
quddiemhom l-għanijiet normali tal-karriera, tal-pożizzjoni soċjali, taż-żwieġ,
tas-sodisfazzjonijiet terreni, minkejja li b’ideali nsara u wkoll apostoliċi.
Intom differenti,
għaliex imsejħa għas-Saċerdozju. U allura tridu tifformolaw ħajjitkom fuq tip
ta’ formazzjoni u ta’ responsabiltà prinċipalment ta’ apostolat u ta’ xhieda.
Liż-żgħażagħ
miġburin ġo Galway, fl-Irlanda, riċentement kont għidtilhom: “Kristu qed
isejħilkom, imma qed isejħilkom għall-verità. Is-sejħa tiegħu hija esiġenti
għaliex tistedinkom biex tħallu lilkom infuskom “tinħatfu” minnu kompletament,
b’mod li l-eżistenzi kollha tagħkom jidhru f’dawl differenti” (Ġwanni Pawlu II, Allocutio
in urbe “Galway” habita, 30 ta’ Settembru 1979).
Jekk dawn jgħoddu
għaż-żgħażagħ, iktar u iktar għandhom jgħoddu għalikom, għeżież Kjeriċi! Ħallu
lilkom infuskom tinħatfu minn Ġesù u fittxu li tgħixu għalih biss!
Lilkom ukoll
irrid nafda dak li għidt lis-Seminaristi Irlandiżi ġo Maynooth: “Il-kelma ta’
Alla hija t-teżor kbir ta’ ħajjitkom… Alla jorbot fuqkom, u l-pjanijiet tiegħu,
sa ċertu punt, jiddependu mill-kollaborazzjoni libera tagħkom, mill-offertà ta’
ħajjitkom u mill-ġenerożità li biha intom issegwu l-ispirazzjoni tal-Ispirtu
Santu fil-fond ta’ qalbkom”. U mill-ġdid: “Intom tħejju ruħkom għad-don totali
tagħkom, u għall-pjanijiet tiegħu, f’servizz ta’ Saltnatu. Intom twasslu lil
Kristu d-don tal-entużjażmu tagħkom u tal-vitalità żagħżugħa tagħkom. Fikom
Kristu huwa eternament żagħżugħ u permezz tagħkom huwa jerġà jagħmel żagħżugħa
l-Knisja. La tiddiżappuntawhx!.. Tiddiżappuntawx lill-poplu li qiegħed jistenna
li intom twasslulu lil Kristu… Kristu jħares lejkom u jħobbkom” (Ġwanni Pawlu
II, Allocutio
in “Maynooth” habita, 1 ta’ Ottubru 1979)
3. Fl-aħħarnett:
żommu ħaj is-sens tal-Impenn. Intom tixtiequ ssiru saċerdoti jew almenu tixtiequ
tiskopru jekk intomx tassew imsejħa. U allura l-kustjoni hija serja, għaliex
jeħtieġ li tħejju ruħkom sewwa, b’ċarezza ta’ intenzjonijiet u b’formazzjoni
severa. Id-dinja tħares lejn is-Saċerdot, sabiex tħares lejn Ġesù! Ħadd ma jistà
jara lil Kristu; imma lkoll naraw lis-Saċerdot, u permezz tiegħu irridu nilmħu
lill-Mulej! Kobor immens u dinjità tas-Saċerdot, li ġie msejjaħ b’mod ġust
“alter Christus!”.
Għalhekk
m’għandkomx titilfu ħin! Infatti huwa meħtieġ impenn kostanti u li jdejjaq
fil-formazzjoni tagħkom; impenn fil-formazzjoni ntellettwali u kulturali; impenn
fil-formazzjoni axxetika, permezz tal-abitutdni għall-ordni, għall-faqar,
għas-sagrifiċċju, għall-mortifikazzjoni, għall-kontroll tax-xewqat propji, waqt
li tiftakru fit-twissija dejjem valida tal-Imitazzjoni ta’ Kristu: “Tantum
proficies quantum tibi ipsi vim intuleris” (L’Imitazione di Cristo, lib.
1, c. XXIV, n. 11).
Lis-seminsaristi
ta’ Filadelfia, wara li kkwotajtilhom l’Optatam
Totius (n.
11) jiena ddikkjarajt li s-Seminarju għandu jforni dixxiplina b’saħħitha biex
tħejjihom għas-servizz ikkonsagrat: “Meta d-dixxiplina tkun applikata kif imiss,
din toħloq atmosfera ta’ ġabra li tqiegħed f’kondizzjoni lis-seminarista li
jiżviluppa dawk l-atteġġjamenti li huma tant mixtieqa f’saċerdot,
bħall-ubbidjenza ferrieħa, il-ġenerożità, iċ-ċaħda” (Ġwanni Pawlu II, Allocutio
in urbe “Philadelphia” habita, 3 ta’ Ottubru 1979).
Impenn
fil-formazzjoni tal-karattru propju. Karattru tajjeb huwa tassew teżor fil-ħajja.
Kultant saċerdoti mill-aħjar għall-virtù tagħhom u għaż-żelu tagħhom inaqqsu
bin-nofs l-effett tal-ministeru minħabba t-temperament bla sabar tagħhom, xejn
sabiħ, mhux ekwilibrat. Hemm bżonn għalhekk li niffurmaw karattru tajjeb, miftuħ,
komprensiv, paċenzjuż, u għal dan bla dubju tgħin id-direzzjoni spiritwali
sinċiera, metodika’ impenn fil-formazzjoni soċjali, billi nagħrfu l-psikoloġija
tad-diversi klassijiet u l-esiġenzi tagħhom, billi nakkwistaw possibiltajiet
differenti ta’ kuntatt, billi nitgħallmu wkoll inkunu awtosuffiċjenti għal tant
ħtiġijiet tal-ħajja.
Għeżież Kjeriċi!
Il-Mulej jgħinkom u jakkumpanjakom f’kull jum ta’ din is-sena ġdida ta’ studju u
ta’ formazzjoni.
Lilkom ukoll,
bħal fil-laqgħa ta’ Maynooth, jien a ngħid: “Dan huwa żmien meraviljuż
għall-istorja tal-Knisja. Dan huwa żmien meraviljuż, biex tkun reliġjuż, biex
tkun missjunarju ta’ Kristu. Ifirħu fil-vokazzjoni tagħkom” (Ġwanni Pawlu II, Allocutio
in “Maynooth” habita, 1 ta’ Ottubru 1979).
Biex tirnexxu
fil-ħsieb tagħkom, afdaw lilkom infuskom lil Marija Santissma, dejjem, imma
b’mod speċjali fil-waqtiet tad-diffikultà u tal-oskurità. “Minn Marija
nitgħallmu nintelqu għar-rieda ta’ Alla fil-ħwejjeġ kollha. Minn Marija
nitgħallmu jkollna fiduċja wkoll meta kull tama tkun għabet. Minn Marija
nitgħallmu nħobbu lil Kristu, Binha u Bin Alla… Tġħallmu minnha biex tkunu
fidili, biex temmnu fit-twettiq tal-kelma ta’ Alla fikom u li xejn mhu
mpossibbli għal Alla” (Ġwanni Pawlu II, Allocutio
in Ecclesia Cathedrali Sancti Matthaei in urbe “Washington” habita,
6 tas’ Ottubru 1979).
U tkunilkom ukoll
favorevoli l-Barka tiegħi, li b’imħabba profonda nagħti lilkom, lis-Superjuri u
lill-Għalliema tagħkom u lill-persuni kollha għeżież..
Miġjub mit-Taljan għall-Malti minn Emanuel Zarb
|