Ejjew nirfsu l-għatba ta’
din id-dar kollha sliem,
bil-familja tagħha bilqiegħda
madwar il-mejda tal-ikel.
Fil-qalba tagħha nsibu
lill-koppja tal-missier u l-omm
bl-istorja kollha ta’
mħabbithom. Fihom jitwettaq dak
il-pjan oriġinali li Kristu
nnifsu jfakkar b’mod
hekk qawwi: “Ma
qrajtux li sa mill-bidu l-Ħallieq
għamilhom raġel u mara?”
(par. 9)
Ħadd ma jista’
jaħseb li jekk indgħajfu l-familja
bħala soċjetà naturali msejsa
fuq iż-żwieġ, dan ħa jiswa ta’
xi ġid għas-soċjetà. Jiġri
bil-maqlub: jippreġudika l-maturazzjoni
tal-persuni, il-ħarsien
tal-valuri komunitarji u l-iżvilupp
etiku tal-bliet u l-irħula. Ma
nibqgħux naraw ċar kif hi biss
l-għaqda esklussiva u
indissolubbli bejn raġel u mara
li għandha funzjoni soċjali
sħiħa, għax hi impenn stabbli u
minnha jista’
joħroġ il-frott fl-ulied. (par.
51)
Sfida oħra ġejja mill-bosta
xejriet ta’
ideoloġija, ġenerikament imsejħa
tal-ġeneru, li tiċħad
id-differenza u r-reċiproċità
naturali bejn raġel u mara. Li
għandha f’moħħha hi soċjetà bla
differenzi ta’ sess u li trid
tbattal il-bażi antropoloġika
tal-familja. Din l-ideoloġija
twassal għal proġetti edukattivi
u orjentamenti leġislattivi li
jippromovu identità personali u
intimità affettiva li minn
għeruqhom huma maqtugħa mid-diversità
bijoloġika bejn raġel u mara. (par.
56)
Meta [Ġesù] jirriferi
għall-pjan oriġinali
għall-koppja umana, jerġa’
jagħfas fuq ir-rabta li ma
tinħallx bejn raġel u mara.
(par.
62)
Skont l-ordni tal-ħolqien, l-imħabba
konjugali bejn raġel u mara u t-trasmissjoni
tal-ħajja huma orjentati lejn
xulxin. (par. 81)
Iż-żwieġ Nisrani, mera tar-rabta
bejn Kristu u l-Knisja tiegħu,
jitwettaq b’mod
sħiħ fl-għaqda bejn raġel u mara,
li jingħataw lil xulxin fi
mħabba esklussiva u fil-fedeltà
ħielsa, jibqgħu ta’
xulxin sal-mewt u miftuħa
għat-trasmissjoni tal-ħajja,
ikkonsagrati mis-sagrament li
jsawwab fuqhom il-grazzja biex
jinbnew bħala Knisja tad-dar u
ħmira ta’
ħajja ġdida fis-soċjetà. (par.
292)
|