|
Ġimgħa ta’ Talb għall-Għaqda bejn l-Insara 2021 – Riflessjonijiet Bibliċi
Serje ta’ riflessjonijiet bibliċi għall-Ġimgħa ta’ Talb għall-Għaqda bejn l-Insara, imħejjija mill-Kunsill Pontifiċju għall-Promozzjoni tal-Għaqda tal-Insara u l-Kummissjoni fuq il-Fidi u l-Ordni tal-Kunsill Dinji tal-Knejjes.
JUM 1: IMSEJĦA MINN ALLA
“Mhux intom għażiltu lili, imma jien għażilt lilkom”
(Ġw 15:16a)
Ġen 12:1-4 – Is-sejħa ta’ Abraham
Ġw 1:35-51 – Is-sejħa tal-ewwel dixxipli
Meditazzjoni
Il-bidu tal-vjaġġ hu laqgħa bejn il-bniedem u Alla, bejn il-maħluq u l-Ħallieq, bejn iż-żmien u l-eternità.
Abraham sema’ s-sejħa: “Mur fl-art li nurik jien”. Bħal Abraham, aħna msejħin inħallu dak li hu familjari u mmorru fil-post li Alla ħejja fil-fond ta’ qlubna. Matul it-triq, insiru iżjed u iżjed dak li aħna, il-poplu li Alla riedna nkunu sa mill-bidu. U jekk nagħtu widen għas-sejħa li qed issirilna, insiru barka għal dawk li nħobbu, għall-ġirien, u għad-dinja.
L-imħabba ta’ Alla tiġi tfittixna hi. Alla sar bniedem f’Ġesù, li fih niltaqgħu mal-ħarsa ta’ Alla. F’ħajjitna, bħal fil-Vanġelu ta’ Ġwanni, is-sejħa ta’ Alla tinstema’ b’modi differenti. Meta nħallu mħabbtu tmissna, aħna noħorġu. F’din il-laqgħa, nimxu triq li tibdilna – il-bidu mdawwal ta’ relazzjoni ta’ mħabba li dejjem tibda mill-ġdid.
Jum wieħed inti fhimt li, mingħajr ma taf, fil-fond nett ta’ ġo fik diġà kien hemm minquxa dik l-‘iva’. U hekk qtajtha li tibqa’ miexi fuq il-passi ta’ Kristu…
Fil-ħemda tal-preżenza ta’ Kristu, int smajtu jgħidlek: “Ejja warajja; jien nagħtik post fejn tista’ sserraħ qalbek”.
The Sources of Taizé (2000) p. 52
Talba
Ġesù Kristu,
int tfittixna, int trid toffrilna l-ħbiberija tiegħek
u tmexxina lejn ħajja li hi dejjem iktar sħiħa.
Agħtina l-fiduċja biex nilqgħu s-sejħa tiegħek
ħalli ninbidlu
u nsiru xhieda tat-tjieba tiegħek fid-dinja.
“Ibqgħu fija u jien nibqa’ fikom”
(Ġw 15:4a)
Efes 3:14-21 – Ħallu lil Kristu jgħammar fi qlubkom
Lq 2:41-52 – Marija kienet tgħożż f’qalbha dawn il-ħwejjeġ kollha
Meditazzjoni
Il-laqgħa ma’ Ġesù tqanqal fina x-xewqa li nibqgħu miegħu u ngħixu fih: żmien li fih il-frott jimmatura.
Bniedem bħalna f’kollox, Ġesù kiber u mmatura. Għex ħajja sempliċi, mgħaddsa fil-prattika reliġjuża tat-twemmin Lhudi tiegħu. Fil-ħajja moħbija tiegħu f’Nazaret, fejn donnu ma seħħ xejn ta’ barra minn hawn, il-preżenza tal-Missier seddqitu.
Marija kkontemplat l-għemejjel ta’ Alla f’ħajjitha u f’dik ta’ binha. Għożżot dawn il-ħwejjeġ kollha f’qalbha. Hekk, ftit ftit, hi tħaddan il-misteru ta’ Ġesù.
Aħna wkoll għandna bżonn ta’ żmien twil biex nimmaturaw, ħajjitna kollha, biex ninżlu fil-fond tal-imħabba ta’ Kristu, biex inħalluh jgħix fina u aħna ngħixu fih. Mingħajr ma nafu kif, l-Ispirtu jagħmel li Kristu jgħix fina. U permezz tat-talb, billi nisimgħu l-Kelma, naqsmuha mal-oħrajn, inpoġġu fil-prattika dak li fhimna, il-bniedem ta’ ġo fina iktar jissaħħaħ.
“Inħallu lil Kristu jinżel fil-fond nett ta’ dak li aħna… Hu jinfed il-ħsieb u l-qalb tagħna, jilħaq il-laħam tagħna sal-ġewwieni tagħna, biex aħna wkoll jum wieħed induqu kemm hi kbira l-ħniena”.
The Sources of Taizé (2000) p. 134
Spirtu Qaddis,
ħa nilqgħu fi qlubna l-preżenza ta’ Kristu,
u ngħożżuha bħal sigriet ta’ mħabba.
Wieżen it-talb tagħna,
dawwal il-qari tal-Iskrittura,
aħdem fina,
biex il-frott tad-doni tiegħek jista’ bis-sabar kollu jikber ġo fina.
“Ħobbu lil xulxin kif ħabbejtkom jien”
(Ġw 15:12b)
Kol 3:12-17 – Ilbsu sentimenti ta’ ħniena
Ġw 13:1-15; 34-35 – Ħobbu lil xulxin
Awl il-lejl qabel ma miet, Ġesù tbaxxa u ħasel riġlejn id-dixxipli tiegħu. Kien jaf kemm hu diffiċli li ngħixu ma’ xulxin u kemm huma importanti l-maħfra u l-qadi lil xulxin. “Jekk ma naħslikx”, qallu lil Pietru, “ma jkollokx x’taqsam miegħi”.
Pietru rċieva li Ġesù ħdejn riġlejh; ġie maħsul u mmarkat bl-umiltà u l-ħlewwa ta’ Kristu. Iktar tard kellu jimxi fuq l-eżempju ta’ Ġesù u jsir qaddej tal-komunjoni tal-fidili fil-Knisja tal-bidu.
Ġesù jrid li l-ħajja u l-imħabba jiċċirkulaw fina bħall-ilma fid-dielja, biex il-komunitajiet Insara jkunu tassew ġisem wieħed. Imma llum, bħal fl-imgħoddi, mhux faċli ngħixu flimkien. Spiss insibu ma’ wiċċna l-istess limitazzjonijiet tagħna. Xi kultant ma jirnexxilniex inħobbu lil dawk li huma l-eqreb lejna f’komunità, parroċċa jew familja. Jiġu żminijiet meta r-relazzjonijiet tagħna jitmermru għalkollox.
Fi Kristu aħna mistiedna nilbsu l-ħniena, billi kull darba nibdew mill-ġdid. L-għarfien li aħna maħbuba minn Alla jwassalna biex nilqgħu lil xulxin bis-saħħiet u bid-dgħufijiet tagħna. Hemm tassew Kristu jkun f’nofsna.
Kważi b’xejn f’idejk, int qed toħloq ir-rikonċiljazzjoni f’dik il-komunjoni ta’ mħabba, li hi l-Ġisem ta’ Kristu, il-Knisja tiegħu? Imwieżen mill-qawwa ta’ kulħadd flimkien, ifraħ! M’għadekx iżjed waħdek, f’kollox int miexi flimkien ma’ ħutek. Magħhom, int imsejjaħ tgħix il-parabbola tal-komunità.
The Sources of Taizé (2000) p. 48-49
Alla Missierna,
int turina mħabbtek fi Kristu
u permezz ta’ ħutna.
Iftħilna qalbna biex nistgħu nilqgħu lil xulxin
bid-differenzi tagħna u ngħixu l-maħfra.
Agħtina li ngħixu magħquda f’ġisem wieħed,
biex joħroġ fid-deher id-don ta’ kull persuna.
Ħa nkunu lkoll flimkien rifless ta’ Kristu ħaj.
Alla hu għatxan biex jidħol f’relazzjoni magħna. Hu jfittixna kif fittex lil Adam, meta għajjatlu fil-ġnien: “Fejn int?” (Ġen 3:9).
Fi Kristu, Alla ġie jiltaqa’ magħna. Ġesù għadda ħajtu fit-talb, magħqud f’intimità ma’ Missieru, waqt li ħoloq ħbiberiji mad-dixxipli tiegħu u dawk kollha li ltaqa’ magħhom. Introduċiehom għal dik li kienet l-aktar ħaġa għażiża għalih: ir-relazzjoni ta’ mħabba mal-Missier, li hu Missierna wkoll. Ġesù u d-dixxipli kienu jkantaw is-Salmi flimkien, u dawn għandhom l-għeruq tagħhom fit-tradizzjoni Lhudija. Drabi oħra, Ġesù kien jinqata’ għalih waħdu biex jitlob.
It-talb jista’ jkun solitarju jew maqsum ma’ oħrajn. Jista’ jesprimi sens ta’ stagħġib, ilment, interċessjoni, radd il-ħajr, jew sempliċiment skiet. Xi drabi x-xewqa li nitolbu tkun hemm, imma wieħed ma jirnexxilux. Jekk induru lejn Ġesù u ngħidulu, “għallimni”, nistgħu nħejju t-triq. Ix-xewqa tagħna fiha nfisha diġà hi talba.
Meta ninġabru flimkien fi gruppi, insibu s-sapport ta’ xulxin. Bl-innijiet, bil-kliem u bis-skiet, tinħoloq il-komunjoni. Jekk nitolbu ma’ Nsara ta’ tradizzjonijiet oħra, taf tkun sorpriża għalina li nħossuna magħquda b’rabta ta’ ħbiberija li tiġi mill-Waħdieni li jegħleb kull firda. Il-forom jafu jvarjaw, imma hu l-istess Spirtu li jxerikna flimkien.
Fir-regolarità tat-talb komuni tagħna, l-imħabba ta’ Ġesù tnixxi fina, bilkemm nafu kif. It-talb komuni ma jiskużaniex mit-talb personali. Wieħed iwieżen lill-ieħor. Ejjew insibu l-ħin ta’ kuljum biex inġeddu l-intimità personali tagħna ma’ Ġesù Kristu.
Ir-Regola ta’ Taizé bil-Franċiż u bl-Ingliż
Society for Promoting Christian Knowledge, Great Britain pp. 19 & 21
“Intom diġà ndaf minħabba l-Kelma…”
(Ġw 15:3)
Dewt 30:11-20 – Il-kelma ta’ Alla hi ħafna qrib tagħkom
Mt 5:1-12 – Henjin intom
Il-Kelma ta’ Alla hi ħafna qrib tagħna. Hi barka u wegħda ta’ ferħ. Jekk niftħu qlubna, Alla jkellimna u bis-sabar kollu jibdel dak li qed imut fina. Huwa jqaċċat dak li jżomm il-ħajja vera milli tikber, l-istess kif sid id-dielja jiżbor id-dielja.
Jekk nimmeditaw spiss fuq test bibliku, waħidna jew fi grupp, il-mod kif inħarsu lejn l-affarijiet jibda jinbidel. Ħafna Nsara jitolbu ta’ kuljum bil-Beatitudnijiet. Il-Beatitudnijiet juruna ferħ li jinsab moħbi f’dak li għadu jrid isib il-milja tiegħu, ferħ li jmur lil hemm mit-tbatija: henjin dawk li, imqanqla mill-Ispirtu, ma għadhomx iżommu d-dmugħ tagħhom imma jħalluh iġelben u hekk jirċievu l-faraġ. Kif jiskopru l-għajn li hemm moħbija fil-ġewwieni tagħhom, jibdew jikbru fihom il-ġuħ għall-ġustizzja, u l-għatx għall-ħidma flimkien ma’ oħrajn b’riżq dinja ta’ paċi.
Aħna l-ħin kollu msejħa nġeddu l-impenn tagħna għall-ħajja, permezz tal-ħsibijiet u l-azzjonijiet tagħna. Hemm żminijiet meta diġà nistgħu nduqu, minn issa u hawnhekk, il-barka li għad tilħaq il-milja tagħha fl-aħħar taż-żmien.
Itlob u ħabrek għas-saltna ta’ Alla.
Matul il-ġurnata tiegħek
ħalli l-Kelma ta’ Alla tieħu n-nifs fix-xogħol u l-mistrieħ.
Żomm skiet interjuri f’kollox
biex tgħix fi Kristu.
Imtela bl-ispirtu tal-Beatitudnijiet,
il-ferħ, is-sempliċità, il-ħniena…
Dawn il-kelmiet jingħadu ta’ kuljum mis-Sorijiet tal-Komunità ta’ Grandchamp
Meta nħallu lil Kristu jibdilna, imħabbtu tikber fina u tagħti l-frott. Meta nilqgħu lill-oħrajn, b’mod konkret inkunu qed naqsmu l-imħabba li hemm fina.
Matul ħajtu, Ġesù laqa’ lil dawk li magħhom iltaqa’. Semagħhom u ħalliehom imissulu qalbu mingħajr ma beża’ mit-tbatija tagħhom.
Fir-rakkont li jagħtina l-Vanġelu tat-tkattir tal-ħobż, Ġesù jitqanqal bil-ħniena wara li jara lill-ġemgħa mġewħa. Hu jaf li l-persuna umana kollha għandha bżonn min jitmagħha, u li hu biss jista’ jaqta’ tassew il-ġuħ għall-ħobż u l-għatx għall-ħajja. Imma dan ma jridx jagħmlu mingħajr id-dixxipli tiegħu, mingħajr dak il-ftit li jistgħu jnewlulu huma: ħames ħobżiet u żewġ ħutiet.
Illum ukoll hu jsejħilna biex inkunu kollaboraturi fl-għożża bla tarf tiegħu. Xi drabi xi ħaġa hekk żgħira bħal ħarsa twajba, widna miftuħa, jew il-preżenza tagħna hi biżżejjed biex lil persuna tgħinha tħossha milqugħa. Meta noffru l-ħiliet fqajra tagħna lil Ġesù, hu jinqeda bihom b’mod sorprendenti.
Imbagħad inħossu dak li ħass Abraham, għax meta nagħtu, aħna nirċievu, u meta nilqgħu lill-oħrajn, niġu mbierka bil-kotra.
Huwa Kristu nnifsu li aħna qed nilqgħu għandna.
Ir-regola ta’ Taizé bil-Franċiż u bl-Ingliż (2012) p.103
Il-persuni li aħna nilqgħu jum wara l-ieħor se jsibu fina rġiel u nisa li fihom jiddi Kristu, is-sliem tagħna?
The Sources of Taizé (2000) p. 60
1 Kor 1:10-13; 3:21-23 – Jaqaw Kristu mifrud?
Ġw 17:20-23 – Kif inti u jiena aħna ħaġa waħda
Awl il-lejl qabel ma miet, Ġesù talab għall-għaqda ta’ dawk li l-Missier tah: “ħa jkunu lkoll ħaġa waħda… biex id-dinja temmen”. Magħqudin miegħu, bħal fergħa mad-dielja, aħna nixorbu mill-istess likwidu li jiġri bejnietna u jagħtina l-ħajja.
Kull tradizzjoni tfittex li tmexxina lejn il-qalba tal-fidi tagħna: il-komunjoni ma’ Alla, permezz ta’ Kristu, fl-Ispirtu. Iktar ma ngħixu din il-komunjoni, iktar aħna marbuta mal-Insara l-oħra u mal-umanità kollha. Pawlu jwissina kontra mġiba li diġà kienet heddet l-għaqda tal-ewwel Insara: li nassolutizzaw it-tradizzjoni tagħna għad-detriment tal-għaqda tal-ġisem ta’ Kristu. Id-differenzi mbagħad jibdew joħolqu firda flok ma jagħnu lil xulxin. Pawlu kellu viżjoni wiesgħa ħafna: “Kollox hu tagħkom; u intom ta’ Kristu, u Kristu ta’ Alla” (1 Kor 3:22-23).
Ir-rieda ta’ Kristu tmexxina lejn triq ta’ għaqda u rikonċiljazzjoni. Tmexxina wkoll biex ngħaqqdu t-talba tagħna ma’ tiegħu: “ħa jkunu lkoll ħaġa waħda… biex id-dinja temmen” (Ġw 17:21).
Qatt tirrassenja ruħek għall-iskandlu tal-firda tal-Insara li b’tant ħerqa jistqarru l-imħabba ta’ għajrhom, u xorta għadhom mifruda bejniethom. Agħmel mill-għaqda tal-ġisem ta’ Kristu l-ħsieb ħerqan tiegħek.
Ir-Regola ta’ Taizé bil-Franċiż u bl-Ingliż (2012) p.13
Spirtu Qaddis,
nar li jagħti l-ħajja u fewġa ħelwa, ejja u għammar fina.
Ġedded fina l-ħerqa għall-għaqda
biex nistgħu ngħixu fl-għarfien tar-rabta li tgħaqqadna fik.
Jalla dawk li libsu lil Kristu fil-Magħmudija tagħhom
jingħaqdu u flimkien jagħtu xhieda tat-tama li tweżinhom.
Kol 1:15-20 – Fih kollox qed iżomm sħiħ
Mk 4:30-32 – Żgħira daqs żerriegħa tal-mustarda
Aħna nieħdu sehem fil-ħidma tal-Ispirtu biex il-ħolqien kollu kemm hu jista’ jkompli jfaħħar lil Alla. Meta n-natura tbati, meta l-bnedmin huma mfarrka, l-Ispirtu ta’ Kristu Rxoxt, mhux talli ma jħalliniex naqtgħu qalbna, talli jistedinna nsiru parti mill-ħidma tiegħu ta’ fejqan.
Il-ġdid tal-ħajja li jġibilna Kristu, imqar jekk moħbi, hu dawl ta’ tama għal ħafna. Hu nixxiegħa ta’ rikonċiljazzjoni għall-ħolqien kollu u fih hemm il-ferħ li jiġi minn barra minna: “biex il-ferħ tiegħi jkun fikom, u biex il-ferħ tagħkom ikun sħiħ” (Ġw 15:11).
Trid tiċċelebra l-ġdid tal-ħajja li Kristu jagħti permezz tal-Ispirtu s-Santu, u tħallih jgħix fik, fostna, fil-Knisja, fid-dinja u fil-ħolqien kollu?
It-tieni wegħda li ssir fil-professjoni fil-Komunità ta’ Grandchamp