|
IL-PAPA
FRANĠISKU
UDJENZA
ĠENERALI
Pjazza
San Pietru
L-Erbgħa
25 ta’ Ottubru
2017
It-Tama
Nisranija – 38. Il-ġenna, destinazzjoni tat-tama tagħna
Għeżież
ħuti, l-għodwa t-tajba!
Din hi
l-aħħar katekeżi fuq it-tema tat-tama Nisranija, li
akkumpanjatna mill-bidu ta’ din is-sena liturġika. U se nagħlaq billi
nitkellem fuq il-ġenna,
bħala destinazzjoni tat-tama
tagħna.
“Ġenna” hi
waħda mill-aħħar kelmiet imlissna minn Ġesù fuq is-salib,
li hu lissen lill-ħalliel it-tajjeb. Ejja nieqfu għal ftit tal-ħin
fuq dik ix-xena. Fuq is-salib, Ġesù mhuwiex waħdu. Maġenbu, fuq
il-lemin u fuq ix-xellug, hemm żewġ delinkwenti. Forsi, huwa u
għaddej minn quddiem dawk it-tliet slaleb weqfin fuq il-Golgota, xi
ħadd ħa nifs twil ’il barra, għax ħaseb li
fl-aħħar kienet qiegħda ssir ġustizzja la kienu qed jinqatlu
nies ta’ dik ix-xorta.
Ħdejn
Ġesù hemm ukoll kriminal niedem: wieħed li għaraf li kien
jixraqlu dak it-turment terribbli. Aħna nsejħulu l-“ħalliel
it-tajjeb”, li jeħodha kontra l-ieħor u jgħid: aħna qed
nieħdu dak li ħaqqna ta’ għemilna (ara Lq 23:41).
Fuq il-Kalvarju,
f’dak il-jum traġiku u qaddis tal-Ġimgħa, Ġesù jasal sal-punt
estrem tal-inkarnazzjoni tiegħu, tas-solidarjetà tiegħu mal-midinbin.
Hemm iseħħ dak li l-profeta Isaija kien qal fuq il-Qaddej sofferenti:
“Kien magħdud mal-midinbin” (53:12; ara Lq 22:37).
Huwa hemm, fuq
il-Kalvarju, li Ġesù għandu l-aħħar appuntament ma’ midneb,
biex lilu wkoll jiftaħlu beraħ il-bibien tas-Saltna tiegħu. Dan
interessanti: din hi l-unika darba li tidher il-kelma “ġenna” fil-Vanġeli.
Ġesù jwegħedha lil “xitan fqajjar” li fuq l-għuda tas-salib
kellu l-kuraġġ li jdur lejh u jagħmillu l-aktar talba umli:
“Ftakar fija meta tidħol fis-saltna tiegħek” (Lq 23:42). Ma kellux
opri tajba biex jiddandan, ma kellu xejn, imma jafda ruħu f’idejn
Ġesù, li fih jagħraf l-innoċenti, it-twajjeb, hekk differenti
minnu (v. 41). Kienet biżżejjed dik il-kelma ta’ ndiema umli biex
tmiss il-qalb ta’ Ġesù.
Il-ħalliel
it-tajjeb ifakkarna kif tassew ninsabu quddiem Alla: li aħna wliedu, li lilu
tiġih ħniena minna, li lilu nsibuh żarmat kull darba li nuruh
in-nostalġija tagħna għal imħabbtu. Fil-kmamar ta’ tant
sptarijiet u fiċ-ċelel tal-ħabsijiet dan il-miraklu jiġi
ripetut tant drabi: ma hemmx persuna, għexet kemm għexet
ħażin, li fadlilha biss il-qtigħ il-qalb u hi
mċaħħda mill-grazzja. Quddiem Alla aħna nidhru kollha
b’idejna vojta, xi ftit jew wisq bħall-pubblikan tal-parabbola li waqaf
jitlob fuq wara nett tat-Tempju (ara Lq 18:13). U kull darba li wieħed,
meta jagħmel l-aħħar eżami tal-kuxjenza ta’ ħajtu,
jiskopri li n-nuqqasijiet tiegħu huma bil-wisq iżjed mill-opri tajba,
ma għandux għax jaqta’ qalbu, imma jrid jafda ruħu f’idejn
il-ħniena ta’ Alla. U dan jimliena bit-tama, dan jiftħilna qalbna!
Alla hu Missier, u
jistenna sal-aħħar li nerġgħu lura għandu. U lill-iben
il-ħali li reġa’ lura, li beda jistqarr ħtijietu, il-missier
jagħlaqlu ħalqu b’tgħanniqa (ara Lq 15:20). Dan hu Alla: hekk
iħobbna!
Il-ġenna
mhijiex post tal-ħrejjef, u lanqas ma hi xi ġnien tas-sħarijiet.
Il-ġenna hi t-tgħanniqa ma’ Alla, Imħabba bla tarf, u fiha
nidħlu grazzi għal Ġesù, li miet fuq is-salib għalina. Fejn
hemm Ġesù, hemm il-ħniena u l-ferħ; mingħajru hemm
il-kesħa u d-dalma. Fis-siegħa tal-mewt, in-Nisrani jtenni lil
Ġesù: “Ftakar fija”. U anki jekk ma jibqa’ ħadd iżjed li
jiftakar fina, lil Ġesù ħa nsibuh hemm, maġenbna. Irid
jeħodna fl-isbaħ post li jeżisti. Irid jeħodna hemm b’dak
il-ftit jew ħafna ġid li għamilna f’ħajjitna, biex xejn ma
jintilef minn dak li hu diġà feda. U fid-dar tal-Missier se jieħu
wkoll dak kollu li fina għad għandu bżonn jinħeles:
in-nuqqasijiet u l-iżbalji ta’ ħajja sħiħa. Din hi
d-destinazzjoni ta’ ħajjitna: li kollox jitwettaq, u jinbidel fi
mħabba.
Jekk dan nemmnuh,
il-mewt ma tibqax tbeżżagħna, u nistgħu wkoll nittamaw li
nitilqu minn din id-dinja b’mod seren, b’ħafna fiduċja. Min iltaqa’
ma’ Ġesù u sar jafu, ma jibża’ minn xejn iżjed. U nistgħu
ntennu aħna wkoll kliem ix-xwejjaħ Xmuni, anki hu mbierek
mil-laqgħa ma’ Kristu, wara ħajja sħiħa fl-istennija:
“Issa, o Sid, tista’ tħalli l-qaddej tiegħek imur fis-sliem, skont
kelmtek, għax għajnejja raw is-salvazzjoni tiegħek” (Lq
2:29-30).
U f’dak il-waqt,
sa fl-aħħar, ma jkollna bżonn ta’ xejn iżjed, ma
nibqgħux naraw imċajpar. Ma nibkux iżjed għalxejn,
għax kollox ikun għadda; anki l-profeziji, anki l-għarfien. Imma
l-imħabba le, dik tibqa’. Għax “l-imħabba ma tintemm qatt” (ara
1 Kor 13:8).
miġjub mit-Taljan għall-Malti minn
Francesco Pio Attard