KELMA TAL-ĦAJJA
F R A R 2 0 1 9 | Ħ A R Ġ A 1 9 0 2
“FITTEX IS-SLIEM U IMXI WARAJH” (SAL
34, 15)
F’dan is-salm is-sultan David wera l-ferħ u l-ħajr tiegħu
quddiem il-miġemgħa. Hu għadda minn mumenti ta’ periklu u qtigħ il-qalb, imma
dar b’fiduċja lejn Alla ta’ Iżrael u reġa’ sab is-sliem.
F’dan l-innu, il-protagonista hu Alla bil-ħniena tiegħu, bil-preżenza qawwija u deċiżiva tiegħu qrib il-fqir u l-batut li jduru lejH. David qed jgħidilna x’irridu nagħmlu jekk irridu li aħna wkoll ikollna l-istess salvazzjoni: għandna naħarbu dak kollu li hu ħażin, u nagħmlu dejjem it-tajjeb. Hu jisħaq fuq il-bżonn li ma nweġġgħux lill-proxxmu tagħna bi kliemna. Filfatt, il-kelma tista’ twassal għall-gwerra.
Fil-Bibbja, il-kelma sliem għandha diversi tifsiriet:
tfisser saħħa fil-ġisem u fir-ruħ, jew ftehim bejn tnejn min-nies u bejn
il-ġnus. Iżda qabel xejn is-sliem hu don t’Alla, li bih niskopru l-wiċċ tiegħu
ta’ Missier. Mela, biex ikollna l-veru sliem, jeħtieġ li fuq kollox infittxu `l
Alla f’ħajjitna bis-saħħa kollha tagħna.
Biex niksbu s-sliem irridu nagħmlu ħilitna kollha u nimxu
fuq dak li tgħidilna l-kuxjenza li dejjem timbuttana biex nagħżlu t-triq
it-tajba u mhux dik il-ħażina. Ħafna drabi jkun biżżejjed li nħallu `l Alla jiġi
għandna għax Hu dejjem ifittex `il kull wieħed u waħda minna.
Bħala Nsara, aħna ġa għandna rabta mill-qrib ma’ Ġesù permezz tal-Magħmudija. Ġesù hu Alla li jinsab qrib tagħna, li wegħedna li jagħtina s-sliem tiegħu; Alla stess huwa l-paċi. Aħna rċevejna d-don tal-Ispirtu s-Santu, li hu Alla tal-faraġ u li jgħinna wkoll naqsmu mal-oħrajn il-frott tal-paċi t’Alla li ġarrabna f’ħajjitna. Hu jurina t-triq biex inħobbu `l dawk li jinsabu qrib tagħna u b’hekk negħlbu l-ġlied, nevitaw li nakkużawhom bla bżonn, li niġġudikawhom u nitkellmu ħażin fuqhom u niftħu qalbna ħalli nilqgħuhom kif imiss.
Forsi aħna ma nistgħux insikktu l-armi kollha li qed
ixerrdu d-demm f’ħafna nħawi taddinja, imma nistgħu nagħmlu ħilitna biex
fil-familji, fil-komunità nisranija, fuq il-post tax-xogħol u fil-post fejn
ngħixu ntaffu l-feriti u jerġa’ jkollna l-għaqda u s-sliem bejnietna. Jekk ikun
hemm komunità żgħira jew kbira li timpenja ruħha b’deċiżjoni biex tagħti xhieda
għall-qawwa tal-imħabba, inkunu nistgħu nibnu pontijiet bejn gruppi soċjali,
knejjes u partiti politiċi.
Jekk aħna nfittxu l-paċi b’konvinzjoni, nagħrfu kif
għandna nġibu ruħna biex inħarsu
l-ħolqien, li hu wkoll don t’Alla għal uliedu u li aħna
għandna r-responsabbiltà li ngħadduh lill-ġenerazzjonijiet ta’ warajna.
Fl-1999 Chiara Lubich kitbet ittra lil Nikkio Niwano,
il-fundatur tal-Moviment Buddista Ġappuniż li jismu Rissho Kosei Kai, fejn
qaltlu: “[…] Jekk il-bniedem mhuwiex fil-paċi m’Alla, id-dinja stess ma tkunx
fil-paċi. Dawk kollha li huma reliġjużi jħossu t-“tbatija” tad-dinja meta
l-bniedem ma jagħmilx użu mid-dinja skont il-pjan t’Alla, imma jkun irid
jippossediha. Dan l-egoiżmu u din il-kilba jħammġu l-ambjent aktar minn kull
tniġġiż ieħor, li huwa konsegwenza ta’ dan. […] Jekk niskopru li l-ħolqien kollu
hu don ta’ Missier li jħobbna, ikun eħfef li nsibu rabta armonjuża man-natura. U
jekk niskopru wkoll li dan hu don għal kulħadd, u mhux biss għal xi wħud,
noqogħdu aktar attenti u nirrispettaw `il dak li hu tal-bnedmin kollha ta’ issa
u ta’ li ġej”.
Letizia Magri