IL-PAPA FRANĠISKU
UDJENZA ĠENERALI
Pjazza
San Pietru
L-Erbgħa
30 ta’ Diċembru
2015
3.
Il-Milied tal-Ġublew tal-Ħniena
Għeżież
ħuti, l-għodwa t-tajba!
F’dawn
il-jiem tal-Milied għandna quddiemna lil Ġesù Bambin. Jien ċert li fid-djar tagħna
ħafna familji għadhom jagħmlu l-presepju, biex ikomplu din
it-tradizzjoni sabiħa li tmur lura għal San Franġisk ta’ Assisi
u li żżomm ħaj fi qlubna l-misteru ta’ Alla li sar bniedem.
Id-devozzjoni
lejn Ġesù Bambin hi mxerrda sew.
Bosta qaddisin għożżewha fit-talb tagħhom ta’
kuljum, u xtaqu jsawru ħajjithom fuq dik ta’ Ġesù Bambin. Qed tiġini f’moħħi b’mod
partikulari Santa Teresa ta’ Lisieux, li bħala soru Karmelitana kellha
l-isem ta’ Teresa ta’ Ġesù Bambin u tal-Wiċċ Imqaddes. Hi – li hi wkoll Duttur tal-Knisja –
għarfet tgħix u tagħti xhieda ta’ dik it-“tfulija spiritwali” li
naslu għaliha propju billi nimmeditaw, fl-iskola tal-Verġni Marija,
l-umiltà ta’ Alla li għalina ċċekken. U dan hu misteru kbir, Alla hu umli! Aħna li aħna mkabbrin, mimlijin
vanità u naħsbu li aħna xi ħaġa, m’aħna xejn! Hu, li hu kbir, jibqa’ umli u jsir tarbija
ċkejkna. Dan hu tassew
misteru! Alla hu umli. Xi ġmiel!
Kien
hemm żmien meta, fil-Persuna divina-umana ta’ Kristu, Alla kien tarbija, u
dan għandu jkollu tifsira partikulari għall-fidi tagħna. Hu minnu li l-mewt tiegħu fuq is-salib u
l-qawmien tiegħu huma l-ogħla espressjoni ta’ l-imħabba li biha
fdiena, imma ma ninsewx li l-ħajja tiegħu kollha fuq din l-art hi
rivelazzjoni u tagħlim. Fi
żmien il-Milied niftakru fih bħala tarbija. Biex nikbru fil-fidi għandna bżonn
nikkontemplaw iżjed ta’ spiss lil Ġesù Bambin. Ċertament, ma nafu xejn fuq dan
il-perjodu. Il-ftit indikazzjonijiet li
għandna jirriferu għall-għoti ta’ l-isem wara tmint ijiem minn
twelidu u għall-preżentazzjoni fit-Tempju (ara Lq 2:21-28); u barra
minn hekk, għaż-żjara tal-Maġi bil-ħarba, wara,
għall-Eġittu (ara Mt 2:1-23).
Imbagħad, hemm qabża kbira sat-tnax-il sena, meta ma’ Marija u
Ġużeppi jitla’ pellegrinaġġ Ġerusalemm
għall-Għid, u minflok jerġa’ lura mal-ġenituri tiegħu,
jibqa’ fit-Tempju jitkellem ma’ l-imgħallmin tal-liġi.
Kif
nistgħu naraw, ftit nafu dwar Ġesù Bambin, imma nistgħu
nitgħallmu ħafna minnU jekk inħarsu lejn il-ħajja
tat-tfal. Hi drawwa sabiħa li
għandhom il-ġenituri, in-nanniet, dik li jħarsu lejn it-trabi, jiflu
xi jkunu jagħmlu.
Niskopru,
qabel xejn, li t-trabi u t-tfal ifittxu l-attenzjoni tagħna. Huma jridu joqogħdu
fiċ-ċentru. Għaliex? Għax huma mkabbrin bihom infushom? Le!
Għax għandhom bżonn iħossuhom protetti. Anki aħna għandna bżonn
inqiegħdu fiċ-ċentru tal-ħajja tagħna lil Ġesù u
li nkunu nafu, anki jekk tidher ħaġa paradossali, li għandna
r-responsabbiltà li nipproteġuh.
Irid joqgħod f’dirgħajna, jixtieq li nieħdu ħsiebu u
jwaqqaf ħarstu f’tagħna. Barra
dan, inġagħlu lil Ġesù Bambin jitbissem biex nuruh
imħabbitna u l-ferħ tagħna li Hu fostna. It-tbissima tiegħu hi sinjal ta’
l-imħabba li tagħtina ċertezza li aħna maħbuba. It-trabi, fl-aħħar nett,
jieħdu gost jilagħbu. Imma li
noqogħdu nilagħbu mat-tfal ifisser li nwarrbu l-loġika
tagħna biex nidħlu f’tagħhom.
Jekk irridu li jieħdu gost, hemm bżonn nifhmu
x’jogħġob lilhom, u ma nkunux egoisti u nġagħluhom
jagħmlu dak li jogħġob lilna.
Din hi tagħlima għalina.
Quddiem Ġesù aħna msejħin inħallu l-pretensjoni tagħna
ta’ awtonomija – u dan hu l-ġist tal-problema: il-pretensjoni ta’
awtonomija li għandna –, biex minflok nilqgħu l-vera forma ta’
libertà, li tikkonsisti f’li nafu lil min għandna quddiemna u naqduh. Din it-tarbija hi l-Iben ta’ Alla li ġie
biex isalvana. Ġie fostna biex
jurina l-wiċċ tal-Missier għani fl-imħabba u
fil-ħniena. Ejjew mela rrossu ma’
dirgħajna lit-Tarbija Ġesù, ningħataw għas-servizz tagħha:
Hi għajn ta’ mħabba u ta’ serenità.
U tkun ħaġa sabiħa jekk il-lum, meta mmorru lura d-dar,
nersqu qrib tal-presepju u nbusu lil Ġesù Bambin u ngħidulu:
“Ġesù, jien irrid inkun umli bħalek, umli bħal Alla”, u nitolbuh
din il-grazzja.
miġjuba mit-Taljan
għall-Malti minn
Francesco Pio
Attard