IL-PAPA
FRANĠISKU
UDJENZA
ĠENERALI
L-Erbgħa
25 ta’ April 2018
Katekeżi
fuq il-Magħmudija: 3. Il-qawwa li negħlbu l-ħażen
Għeżież
ħuti, l-għodwa t-tajba!
Nissoktaw
bir-riflessjoni tagħna fuq il-Magħmudija, dejjem fid-dawl tal-Kelma
ta’ Alla.
Huwa l-Vanġelu li jdawwal lill-kandidati u jqanqalhom biex jagħmlu
tagħhom din il-fidi: “Il-Magħmudija, b’mod partikulari, hi ‘sagrament
tal-fidi’ għax hi dħul sagramentali għall-ħajja tal-fidi” (Katekiżmu tal-Knisja Kattolika,
1236). U l-fidi hi l-għotja tagħna nfusna lill-Mulej Ġesù, li
nagħrfuh bħala “għajn ta’ ilma […] għall-ħajja ta’ dejjem” (Ġw 4:14),
“dawl tad-dinja” (Ġw 9:5), “il-qawmien u l-ħajja” (Ġw 11:25),
kif tgħallimna l-mixja li jagħmlu, anki llum, il-katekumeni li jkunu
waslu biex jirċievu l-Inizjazzjoni Nisranija. Edukati għas-smigħ
ta’ Ġesù, tat-tagħlim tiegħu u tal-opri tiegħu,
il-katekumeni jgħixu mill-ġdid l-esperjenza tal-mara Samaritana
għatxana għall-ilma ħaj, tal-agħma mit-twelid li
jiftaħ għajnejh għad-dawl, ta’ Lazzru li joħroġ
mill-qabar. Il-Vanġelu għandu fih il-qawwa li jibdel lil min
jilqgħu bil-fidi, jaqilgħu mill-ħakma tal-ħażin biex
jitgħallem jaqdi lill-Mulej bil-ferħ u b’ħajja ġdida.
Lejn il-Fonti
tal-Magħmudija ma nimxu qatt
waħidna, imma msieħba mit-talb tal-Knisja kollha, kif tfakkar
il-Litanija tal-Qaddisin qabel it-talba tal-eżorċiżmu u d-dilka
ta’ qabel il-Magħmudija biż-żejt tal-katekumeni. Huma ġesti
li, sa mill-qedem, jiżguraw lil dawk li jersqu biex jitwieldu mill-ġdid
bħala wlied Alla li t-talb tal-Knisja qiegħed magħhom
fit-taqbida kontra l-ħażen, iseħibhom fit-triq tat-tajjeb,
jgħinhom jaħarbu minn taħt is-setgħa tad-dnub biex
jgħaddu għas-saltna tal-grazzja divina. It-talba tal-Knisja.
Il-Knisja titlob u titlob għal kulħadd, għalina lkoll! Aħna
l-Knisja, nitolbu għall-oħrajn. Kemm hi ħaġa sabiħa
titlob għall-oħrajn! Kemm drabi ma jkollna l-ebda bżonn
urġenti u allura ma nitolbux! Magħqudin mal-Knisja, aħna
għandna nitolbu għall-oħrajn: “Mulej, nitolbok għal dawk li
huma fil-bżonn, għal dawk li m’għandhomx fidi…”. Tinsewx:
il-Knisja ma tehda qatt titlob. Imma aħna rridu nidħlu f’din it-talba
u nitolbu għall-poplu kollu ta’ Alla u għal dawk li għandhom
bżonn tat-talb. Għalhekk, il-mixja tal-katekumeni adulti hi mmarkata
minn eżorċiżmi mtennija mis-saċerdot (ara KKK, 1237), jew aħjar, minn talbiet
li jinvokaw il-ħelsien minn dak kollu li jifridna minn Kristu u
jżommna milli nidħlu f’għaqda intima miegħu. Anki
għat-trabi nitolbu lil Alla jeħlishom mid-dnub oriġinali u jikkonsagrahom
bħala għamara tal-Ispirtu s-Santu (ara Rit tal-Magħmudija tat-trabi, n. 56). It-trabi. Nitolbu
għat-trabi, għas-saħħa spiritwali u korporali tagħhom.
Hu mod kif inħarsu lit-trabi bit-talb tagħna. Kif juru
l-Vanġeli, Ġesù nnifsu ħadha kontra d-demonji u
keċċiehom biex juri li kienet waslet is-saltna ta’ Alla (ara Mt
12:28): ir-rebħa tiegħu fuq is-setgħa tal-ħażin tagħmel
wisa’ għal Alla li jsaltan bil-ferħ u jidħol mill-ġdid fi
ħbiberija mal-ħajja.
Il-Magħmudija
mhijiex xi formula maġika, imma don
tal-Ispirtu s-Santu li lil min jirċeviha jsaħħu “biex jissielet kontra l-ispirtu
tal-ħażen”, għax jemmen li “Alla bagħat fid-dinja lil
Ibnu biex jeqred is-setgħa tax-xitan u lill-bniedem mid-dlam iqiegħdu
fis-saltna tad-dawl tiegħu bla tarf” (ara Rit tal-Magħmudija tat-trabi, n. 56). Nafu mill-esperjenza li
l-ħajja Nisranija dejjem hi suġġetta għat-tentazzjoni, fuq
kollox għat-tentazzjoni li ninfirdu minn Alla, mir-rieda tiegħu,
mill-komunjoni tagħna miegħu, biex nerġgħu naqgħu
fin-nasbiet ta’ dak li tħajjarna għalih id-dinja. U l-Magħmudija
tħejjina, issaħħaħna għal din it-taqbida ta’ kuljum,
anki t-taqbida kontra x-xitan li – kif jgħid San Pawl – bħal iljun
ifittex kif ħa jiblagħna u jeqridna.
Barra mit-talb,
imbagħad hemm id-dilka fuq is-sider biż-żejt tal-katekumeni, li
“jirċievu l-qawwa biex jiċħdu lix-xitan u lid-dnub, qabel ma
jersqu lejn il-fonti u minnu jitwieldu mill-ġdid għal ħajja
ġdida” (Barka taż-żjut,
Daħla, n. 3). Minħabba fil-kwalitajiet taż-żejt li
jgħaddi mit-tessuti tal-ġisem u jiswa ta’ ġid għalihom,
il-ġellieda ta’ dari kienu jħobbu jindilku biż-żejt biex
isaħħu l-muskoli u biex jaħarbu iżjed malajr minn taħt
idejn l-avversarju. Fid-dawl ta’ dan is-simboliżmu, l-Insara tal-ewwel
sekli addottaw l-użu tad-dilka tal-ġisem tal-kandidati
għall-Magħmudija biż-żejt imbierek mill-Isqof, bħala
tifsira li, permezz ta’ dan is-“sinjal ta’ salvazzjoni”, il-qawwa ta’ Kristu
l-Feddej issaħħaħ għat-taqbida u r-rebħa fuq
il-ħażen (ara Rit
tal-Magħmudija tat-trabi, n. 105).
Mhix ħaġa
ħafifa titqabad kontra l-ħażen, taħrab il-qerq tiegħu,
terġa’ tikseb il-qawwa wara xi taqbida li ċċedik, imma
għandna nkunu nafu li l-ħajja Nisranija kollha hi taqbida. Imma rridu
nkunu nafu wkoll li m’aħniex waħidna, li Ommna l-Knisja titlob biex
uliedha, imnissla mill-ġdid bil-Magħmudija, ma jċedux
għall-attakki tal-ħażin imma jirbħulhom bil-qawwa
tal-Għid ta’ Kristu. Imsaħħin fi Kristu Rxoxt, li għeleb
lill-prinċep ta’ din id-dinja (ara Ġw 12:31), aħna wkoll
nistgħu ntennu bil-fidi ta’ San Pawl: “Għal kollox niflaħ
bis-saħħa ta’ dak li jqawwini” (Fil 4:13). Aħna lkoll
nistgħu nirbħu, nirbħu fuq kollox, imma bil-qawwa li tiġina
mingħand Ġesù.
miġjub mit-Taljan għall-Malti minn
Francesco Pio Attard