IL-PAPA
FRANĠISKU
UDJENZA
ĠENERALI
L-Erbgħa
20 ta’ Settembru
2017
It-Tama
Nisranija – 33. Nedukaw għat-tama
Għeżież
ħuti, l-għodwa t-tajba!
Il-katekeżi
tal-lum għandha bħala tema: “Nedukaw
għat-tama”. U għalhekk jien se nagħtiha billi nindirizzakom
direttament, bl-“inti”, għax nistħajjilni qed nitkellem bħala
edukatur, bħala missier lil żagħżugħ, jew lil kull
persuna oħra li moħħha miftuħ biex titgħallem.
Aħseb ftit;
hemm fejn Alla żergħek, ittama! Dejjem ittama.
Iċċedix
għal-lejl: ftakar li l-ewwel għadu li trid tqiegħed taħtek
mhux qiegħed barra minnek: jinsab fik. Għalhekk, tagħtix spazju
lil ħsibijiet koroh, mudlama. Din id-dinja hi l-ewwel miraklu li
għamel Alla, u Alla qiegħed f’idejna l-grazzja ta’
għeġubijiet ġodda. Fidi u tama jimxu flimkien. Emmen
fl-eżistenza tal-veritajiet l-iżjed għolja u sbieħ. Afda
f’Alla l-Ħallieq, fl-Ispirtu s-Santu li jċaqlaq kollox lejn
it-tajjeb, fit-tgħanniqa ta’ Kristu li qed jistenna lil kull bniedem fi
tmiem ħajtu; emmen li hu qed jistennik. Id-dinja timxi grazzi
għall-ħarsa ta’ tant bnedmin li fetħu xquq, li bnew pontijiet,
li ħolmu u emmnu; imqar meta madwarhom kienu jisimgħu kliem ta’
tmaqdir.
Qatt taħseb
li t-taqbida li qed tagħmel hawn isfel hi għalkollox bla siwi.
Fl-aħħar tal-ħajja m’hemmx nawfraġju jistenniena: fina hemm
tbaqbaq żerriegħa tal-assolut. Alla ma jqarraqx bina: jekk
qiegħed tama f’qalbna, ma jridx ikissirha bi frustrazzjonijiet kontinwi.
Kollox jitwieled biex iwarrad f’rebbiegħa eterna. Anki Alla lilna
ħalaqna biex inwarrdu. Qed niftakar f’dak id-djalogu, meta s-siġra
tal-ballut talbet lis-siġra tal-lewż: “Kellimni dwar Alla”. U l-lewża
warrdet.
Kull fejn tkun,
ibni! Jekk int mixħut fl-art, qum! Qatt tibqa’ fl-art, qum, ħalli lil
min jgħinek terġa’ fuq saqajk. Jekk int bilqiegħda, aqbad miexi!
Jekk id-dwejjaq tiegħek qed iwaħħlek, keċċih bl-opri
tajba! Jekk tħossok vojt u demoralizzat, itlob li l-Ispirtu s-Santu jista’
mill-ġdid jimla x-xejn tiegħek.
Ħabrek
għall-paċi fost il-bnedmin, u tismax il-leħen ta’ min ivenven
mibegħda u firdiet. Tismagħhomx dawn l-ilħna. Il-bnedmin, huma
kemm huma differenti minn xulxin, ġew maħluqa biex jgħixu
flimkien. Fejn hemm id-differenzi, stabar: jum wieħed għad tiskopri
li f’kull persuna hemm maħżuna biċċa mill-verità.
Ħobb
lill-persuni. Ħobbhom wieħed wieħed u waħda waħda.
Irrispetta l-mixja ta’ kulħadd, sew jekk hi dritt u sew jekk imqallba,
għax kulħadd għandu storja tiegħu x’jirrakkonta. Imqar kull
wieħed u waħda minna għandu l-istorja tiegħu x’jirrakkonta.
Kull tarbija li titwieled hi l-wegħda ta’ ħajja li għal
darb’oħra turi li hi iktar felħana mill-mewt. Kull imħabba li
titnissel hi qawwa ta’ bidla li tixxennaq għall-hena.
Ġesù tana
dawl li jilma fid-dlam: ħarsu, ipproteġih. Dak id-dawl waħdieni
hu l-ikbar għana fdata lilek fil-ħajja tiegħek.
U fuq kollox,
oħlom! Tibżax toħlom. Oħlom! Oħlom dinja li
għadek m’intix tara, imma li żgur għad tasal. It-tama twassalna
biex nemmnu fl-eżistenza ta’ ħolqien li dejjem jitwessa’ sa ma jasal
għat-twettiq sħiħ tiegħu, meta Alla jsir kollox
f’kulħadd. Il-bnedmin li għandhom ħila jimmaġinaw irregalaw
lill-bniedem kixfiet xjentifiċi u teknoloġiċi. Ferqu
l-oċeani, terrqu fuq artijiet li qatt ħadd ma kien għadu rifes
fuqhom. Il-bnedmin li kkultivaw it-tamiet huma wkoll dawk li għelbu
l-jasar, u ġabu kundizzjonijiet ta’ ħajja aħjar fuq din l-art.
Aħseb f’dawn il-bnedmin.
Kun responsabbli
ta’ din id-dinja u tal-ħajja ta’ kull bniedem. Ftakar li kull
inġustizzja kontra fqir hi ġerħa miftuħa, u tnaqqas
mill-istess dinjità tiegħek. Il-ħajja ma tiqafx mal-eżistenza tiegħek,
u f’din id-dinja għad jiġu ġenerazzjonijiet oħra wara
tagħna, u tant oħrajn warajhom. U ta’ kuljum itlob lil Alla d-don
tal-kuraġġ. Ftakar li Ġesù għalina għeleb il-biża’.
Hu rebaħ fuq il-biża’! L-ikbar għadu qarrieq tagħna ma
għandu saħħa ta’ xejn kontra l-fidi. U meta ssib ruħek
imbeżża’ quddiem xi diffikultà tal-ħajja, ftakar li int ma
tgħixx biss għalik innifsek. Fil-Magħmudija ħajtek
diġà ġiet mgħaddsa fil-misteru tat-Trinità u int kollok kemm int
ta’ Ġesù. U jekk jum wieħed jieħdok il-biża’, u int
taħseb li l-ħażen hu kbir wisq biex tista’ tħabbatha
miegħu, aħseb biss li Ġesù jgħix fik. U huwa hu li, permezz
tiegħek, bil-ħlewwa tiegħu jrid iqiegħed l-għedewwa
kollha tal-bniedem taħt riġlejh: id-dnub, il-mibegħda,
il-kriminalità, il-vjolenza; l-għedewwa kollha tagħna.
Ħa jkollok
dejjem il-kuraġġ tal-verità, imma ftakar: int m’int superjuri
għal ħadd. Ftakru dan: m’inti aqwa minn ħadd. Li kieku int
kellek tkun anki l-aħħar wieħed li emmint fil-verità,
minħabba f’hekk taħrabx mistħi mill-kumpanija tal-bnedmin. Imqar
li kellek tgħix fis-silenzju ta’ eremitaġġ, ġorr f’qalbek
it-tbatijiet ta’ kull ħlejqa. Int Nisrani; u fit-talb agħti kollox
f’idejn Alla.
U żomm
ħajja fik l-ideali. Għix għal xi ħaġa li tmur lil hemm
mill-bniedem. U jekk jum wieħed dawn l-ideali kellhom jitolbuk
tħallas kont għoli, tiqafx iġġorrhom f’qalbek. Il-fedeltà
kollox tikseb.
Jekk
tiżbalja, erġa’ qum: xejn ma hu iżjed uman milli wieħed
jiżbalja. U dawk l-istess żbalji m’għandhomx isiru ħabs
għalik. Tinqafilx fl-iżbalji tiegħek. L-Iben ta’ Alla ma
ġiex għal min hu b’saħħtu, imma għall-marid: mela
ġie għalik ukoll. U jekk sa terġa’ tiżbalja ’l quddiem,
tibżax, int erġa’ qum! Taf għaliex? Għax Alla hu ħabib
tiegħek.
Jekk tħossok
mifni bid-dwejjaq, emmen bil-qawwa kollha fil-persuni li qed jaħdmu
għat-tajjeb: fl-umiltà tagħhom hemm iż-żerriegħa ta’
dinja ġdida. Fittex il-kumpanija tal-persuni li żammew qalbhom
bħal dik tat-tfal. Tgħallem mill-ġmiel, żomm ħaj
is-sens ta’ stagħġib.
Għix,
ħobb, oħlom, emmen. U, bil-grazzja ta’ Alla, qatt taqta’ qalbek.
miġjub
mit-Taljan għall-Malti minn Francesco Pio Attard