IL-PAPA FRANĠISKU
UDJENZA ĠENERALI
L-Erbgħa 6 ta’ April
2016
13.
Il-Vanġelu tal-Ħniena
Għeżież ħuti, l-għodwa
t-tajba!
Wara li rriflettejna fuq il-ħniena ta’ Alla
fit-Testment il-Qadim, il-lum nibdew nimmeditaw fuq kif Ġesù nnifsu
wettaqha fil-milja tagħha. Ħniena li Hu dejjem esprima, wettaq u
wassal, f’kull mument tal-ħajja tiegħu fuq din l-art.
Fil-laqgħat tiegħu mal-ġmiegħi, meta jxandar
il-Vanġelu, ifejjaq il-morda, joqrob lejn il-foqra u dawk li huma wara
nett fis-soċjetà, jaħfer lill-midinbin, Ġesù qed jagħmel
viżibbli dik l-imħabba miftuħa għal kulħadd: ħadd
ma jitħalla barra! Miftuħa għal kulħadd bla ebda limiti jew
ħitan. Imħabba safja, b’xejn, assoluta. Imħabba li tilħaq
il-quċċata tagħha fis-Sagrifiċċju tas-Salib. Iva,
il-Vanġelu hu tabilħaqq il-“Vanġelu tal-Ħniena”, għax
Ġesù hu l-Ħniena!
L-erba’ Vanġeli kollha juruna kif
Ġesù, qabel beda l-ministeru tiegħu, ried jitgħammed minn Ġwanni l-Battista (Mt
3:13-17; Mk 1:9-11; Lq 3:21-22; Ġw 1:29-34). Din il-ġrajja tagħti orjentament
deċiżiv lill-missjoni kollha ta’ Kristu. Fil-fatt, Hu ma deherx
fid-dinja fil-ġmiel bla qies tat-Tempju: seta’ jagħmel hekk kieku
ried. Ma riedx li l-wasla tiegħu titħabbar bid-daqq tat-trombi: seta’
kieku ried. U lanqas ġie liebes ta’ mħallef: seta’ kieku ried.
Minflok, wara tletin sena ta’ ħajja moħbija f’Nazareth, Ġesù mar
ħdejn ix-xmara Ġordan, flimkien ma’ tant nies oħra mill-poplu
tiegħu, u qagħad fir-ringiela mal-midinbin. Ma staħax:
qagħad hemm ma’ kulħadd, mal-midinbin, biex jitgħammed. Allura,
sa mill-bidu tal-ministeru tiegħu, Hu wera ruħu bħala Messija li
jitgħabba bil-kundizzjoni umana, imqanqal mis-solidarjetà u
mill-kompassjoni. Kif afferma Hu stess fis-sinagoga ta’ Nazareth meta
identifika ruħu mal-profezija ta’ Isaija: “L-Ispirtu tal-Mulej fuqi,
għax hu kkonsagrani. Bagħatni nħabbar il-ħelsien
lill-imjassrin, inwassal il-bxara t-tajba lill-fqajrin, u d-dawl mill-ġdid
lill-għomja, irrodd il-ħelsien lill-maħqurin u nxandar is-sena
tal-grazzja tal-Mulej” (Lq 4:18-19). Dak kollu li Ġesù għamel wara
l-magħmudija kien it-twettiq tal-programm tal-bidu: li jwassal lil
kulħadd l-imħabba ta’ Alla li tifdi. Ġesù ma ġabx
il-mibegħda, ma ġabx it-tilwim: ġabilna l-imħabba!
Imħabba kbira, qalb miftuħa għal kulħadd, għalina
lkoll! Imħabba li tifdi!
Hu resaq qrib ta’ dawk li qegħdin
fl-aħħar, u wasslilhom il-ħniena ta’ Alla li hi maħfra,
ferħ u ħajja ġdida. Ġesù, l-Iben mibgħut mill-Missier,
hu tassew il-bidu taż-żmien tal-ħniena għall-bnedmin
kollha! Dawk li kienu hemm fuq xatt il-Ġordan ma fehmux minnufih kemm kien
kbir dak il-ġest ta’ Ġesù. L-istess Ġwanni l-Battista
stagħġeb bid-deċiżjoni tiegħu (ara Mt 3:14). Imma
l-Missier tas-Sema le! Hu semma’ leħnu mill-għoli: “Inti Ibni
l-għażiż; fik sibt l-għaxqa tiegħi” (Mk 1:11). Hekk
il-Missier jikkonferma t-triq li qabad l-Iben bħala Messija, waqt li fuqU
jistrieħ l-Ispirtu s-Santu bħal ħamiema. Hekk il-qalb ta’
Ġesù tħabbat, biex ngħidu hekk, f’ritmu wieħed mal-qalb
tal-Missier u ta’ l-Ispirtu, biex turi lill-bnedmin kollha li s-salvazzjoni hi
frott il-ħniena ta’ Alla.
Nistgħu nikkontemplaw b’mod iżjed
ċar il-misteru kbir ta’ din l-imħabba billi ndawru ħarsitna fuq Ġesù msallab. Huwa u jmut bla
ħtija għalina midinba, hu jitlob lill-Missier: “Missier,
aħfrilhom, għax ma jafux x’inhuma jagħmlu” (Lq 23:34). Huwa fuq
is-Salib li Ġesù jippreżenta lill-ħniena tal-Missier id-dnub
tad-dinja: id-dnub ta’ kulħadd, dnubieti, dnubietek, dnubietkom. U hemm,
fuq is-salib, Hu jressaqhom lill-Missier. U mad-dnub tad-dinja d-dnubiet kollha
tagħna jitħassru. Xejn u ħadd ma jitħalla barra minn din
it-talba sagrifikali ta’ Ġesù. Dan ifisser li m’għandniex għax
nibżgħu nagħrfu u nistqarru li aħna midinbin. Kemm drabi
ngħidu: “Imma, dan midneb, għamel hekk jew hekk…”, u niġġudikaw
lill-oħrajn. U int? Kull wieħed u waħda minna għandu
jistaqsi lilu nnifsu: “Iva, dak midneb. U jien?”. Ilkoll aħna midinbin,
imma lkoll aħna maħfura: kollha għandna l-possibbiltà li
nilqgħu din il-maħfra li hi l-ħniena ta’ Alla. Ma rridux
nibżgħu, mela, nagħrfu li aħna midinbin, nistqarru
ruħna b’midinba, għax kull dnub l-Iben ġarru sa fuq is-Salib. U
meta aħna nistqarruh niedma u nafdaw ruħna f’idejH, nistgħu
nibqgħu żguri li ħa niġu maħfura. Is-Sagrament
tar-Rikonċiljazzjoni jagħmel attwali għal kulħadd dik
il-qawwa tal-maħfra li tgelgel minn fuq is-Salib u ġġedded
f’ħajjitna l-grazzja tal-ħniena li Ġesù kiseb għalina! Ma
rridux inħallu l-miżerji tagħna jbeżżgħuna: kull
wieħed u waħda minna għandu tiegħu. Il-qawwa ta’ l-imħabba
tal-Mislub ma tafx bi xkiel u ma tispiċċa qatt. U din il-ħniena
tħassar il-miżerji tagħna.
L-iktar għeżież, f’dan
il-Ġublew ejjew nitolbu lil Alla l-grazzja li nagħmlu esperjenza
tal-qawwa tal-Vanġelu: Vanġelu tal-ħniena li jibdilna, li
jdaħħalna fil-qalb ta’ Alla, li jagħtina l-ħila naħfru
u nħarsu lejn id-dinja b’qalb iżjed tajba. Jekk nilqgħu
l-Vanġelu tal-Mislub li Rxoxta, ħajjitna kollha tintgħaġen
mill-qawwa ta’ mħabbtu li ġġedded.
miġjub
mit-Taljan għall-Malti minn Francesco Pio Attard