Għeżież ħuti, l-għodwa t-tajba!
Kuntent li qed niltaqa’ magħkom, u nirringrazzjakom li ġejtu daqshekk numerużi. Nixtieq insellem b’mod speċjali lil dawk li waslu biex jitilqu għal x’imkien ieħor! Intom smajtu s-sejħa biex tmorru tevanġelizzaw: inbierek lill-Mulej għal dan, inbierku għad-don tal-Mixja u għad-don ta’ kull wieħedu waħda minnkom. Irrid nisħaq fuq tliet kelmiet li l-Evanġelju għadu kemm jagħtihomlkom bħala mandat għall-missjoni: unita’, glorja u dinja.
Unita’. Ġesu’ talab lill-Missier biex dawk li huma tiegħu “jkunu perfetti fl-għaqda ta’ bejniethom” (ara Ġw 17,23): irid li jkunu “ħaġa waħda” kif Hu u l-Missier huma ħaġa waħda ( ara v.22). Din kienet l-aħħar ħaġa li talab qabel il-Passjoni tiegħu; hi l-aktar ħaġa għal qalbu: il-komunjoni fil-Knisja. Il-komunjoni hi essenzjali. Ix-xitan, l-għadu ta’ Alla u tal-bniedem ma jista’ jagħmel xejn kontra l-Evanġelju, kontra l-qawwa umli tat-talb u tas-sagramenti, imma jista’ jagħmel ħafna ħsara lill-Knisja billi jittanta l-umanita’ tagħna. Jipprovoka l-preżunzjoni, il-ġudizzju fuq l-oħrajn, l-għeluq, il-firda. Hu dak li jifred u spiss jibda billi jwassalna biex nemmnu li aħna twajba, li forsi aħna wkoll aħjar mill-oħrajn, u hekk ikollu l-art lesta biex jiżra’ s-sikrana. Din hi tentazzjoni għall-komunitajiet kollha u tista’ tippenetra anki fl-isbaħ kariżmi fil-Knisja.
Intom irċevejtu kariżma kbira, li twassal għat-tiġdid tal-Magħmudija fil-ħajja tagħkom; fil-fatt aħna nsiru parti mill-Knisja permezz tal-Magħmudija. Kull kariżma hi grazzja t’Alla biex tikber il-komunjoni. Imma l-kariżma tista’ tiddeterjora meta ningħalqu fiha jew niftaħru biha, meta permezz tagħha nkunu rridu niddistingwu ruħna minn oħrajn. Għalhekk irridu nieħdu ħsiebha l-kariżma. Ħudu ħsiebha l-kariżma tagħkom! Kif? Billi timxu fit-triq li tgħallem unita’ umli u ubbidjenti. Jekk ikun hemm din, l-Ispirtu s-Santu jkompli jaħdem kif ħadem f’Marija, li kienet miftuħa għall-ħidma tiegħu, umli u ubbidjenti. Dejjem hemm bżonn li wieħed joqgħod attent u jieħu ħsieb il-kariżma, billi jissaffa minn dak li hu uman filwaqt li jfittex l-għaqda ma’ kulħadd u l-ubbidjenza lejn il-Knisja. Hekk wieħed jieħu n-nifs fil-Knisja u mal-Knisja, hekk nibqgħu wlied doċli “tal-Knisja Ġerarkika, Qaddisa u Omm” u “ b’ruħ imħejjija u lesta” għall-missjoni ( ara San Injazju ta’ Loyola, Eżerċizzi Spiritwali, 353).
Nisħaq fuq dan l-aspett: il-Knisja hi Ommna. Kif l-ulied iġibu fuq wiċċhom ix-xebh ma’ommhom, hekk aħna lkoll nixbħu lill-Knisja Ommna. Wara l-Magħmudija aħna ma ngħixux aktar bħala individwi iżolati; aħna nsiru rġiel u nisa ta’ komunjoni, imsejħa biex inkunu operaturi ta’ komunjoni fid-dinja. Għax Ġesu’ mhux biss waqqaf il-Knisja għalina, imma waqqaf lilna bħala Knisja. Il-Knisja mhijiex strument għalina: aħna l-Knisja. Hi welditna mill-ġdid, hi tgħajjixna bil-Ħobż tal-Ħajja, hi tagħtina Kliem il-Ħajja, hi tagħtina l-maħfra u takkumpanjana sad-dar. Din hi l-fekondita’ tal-Knisja, li hi Omm: il-Knisja mhijiex organizzazzjoni li tfittex lil min isegwiha, jew inkella grupp li jimxi ‘l quddiem billi jsegwi l-loġika tal-ideat tiegħu, imma hi Omm li tittrażmetti l-ħajja li rċeviet mingħand Ġesu’.
Din il-fekondita’ tesprimi ruħha permezz tal-ministeru u l-gwida tar-Ragħajja. Fil-fatt, anki l-istituzzjoni hi kariżma, għax għeruqha huma mħawlin fl-istess għajn, li hu l-Ispirtu s-Santu. Hu l-ilma ħaj, imma l-ilma jista’ jkompli jagħti l-ħajja biss jekk ix-xitla jkollha min jieħu ħsiebha u jiżborha. Aqtgħu l-għatx tagħkom mill-għajn tal-imħabba, mill-Ispirtu, u b’delikatezza u b’rispett, ħudu ħsieb l-organiżmu ekkleżjali kollu, speċjalment ta’ dawk il-partijiet l-aktar fraġli, biex dan jikber kollu flimkien b’mod armonjuż u jagħmel il-frott.
It-tieni kelma: glorja. Qabel il-passjoni tiegħu, Ġesu’ ħabbar li għad ikun “igglorifikat” fuq is-salib: li hemm għad tidher il-glorja tiegħu (ara Ġw 17,5). Din hi glorja ġdida: il-glorja tad-dinja tidher fl-importanza, fl-ammirazzjoni, fil-ġid u fis-suċċess, imma l-glorja t’Alla timmanifesta ruħha fuq is-salib: hi l-imħabba, li hemmhekk tiddi u minn hemmhekk tinfirex. Hi glorja paradossali: mingħajr ħoss, mingħajr qligħ u mingħajr ċapċip. Iżda hi biss din il-glorja li twassal l-Evanġelju biex jagħmel il-frott. U l-istess għall-Knisja Omm: hi tagħmel il-frott meta timita l-imħabba t’Alla mimlija ħniena , li tipproponi mingħajr qatt ma timponi. Hi umli; twettaq il-ħidma tagħha bħalma tagħmel ix-xita li tinżel fuq l-art, bħalma tagħmel l-arja li tagħtina n-nifs, bħal żerriegħa ċkejkna li tagħti l-frott fis-skiet. Min iħabbar l-imħabba, ma jistax jagħmel dan ħlief bl-istess stil ta’ mħabba.
It-tielet kelma li smajna kienet dinja.”Alla tant ħabb lid-dinja” li bagħat lil Ġesu’( ara Ġw 3,16 ). Min iħobb ma joqgħodx ‘l bogħod minn min iħobb, imma jmur jiltaqa’ miegħu. Intom tmorru tiltaqgħu ma’ nies f’ħafna bliet, f’ħafna pajjiżi. Il-mondanita’ ma togħġbux lil Alla, anzi jistmerra; imma Hu jħobb id-dinja li ħalaq u jħobb lil uliedu, hekk kif inhuma, hemm fejn jinsabu, ukoll jekk huma “mbiegħda”. Il-ħajja f’pajjiżi ‘l bogħod, fejn hemm kulturi oħra, mhux ser tkun faċli għalikom; imma din hi l-missjoni tagħkom. U intom twettquha b’imħabba, b’imħabba għall-Knisja Omm, għall-unita’ ta’ din l-omm li tagħti l-frott; tagħmluha biex il-Knisja tkun omm li tagħti l-frott. Uru lill-ulied il-ħarsa tenera tal-Missier u ħarsu lejn ir-realtajiet li tiltaqgħu magħhom bħala don; araw li ssiru midħla mal-kulturi, mal-ilsna, mad-drawwiet tal-post filwaqt li tirrispettawhom u taraw fihom iż-żerriegħa ta’ grazzja ġa mxerrda mill-Ispirtu s-Santu. Mingħajr ma taqgħu fit-tentazzjoni li tittrapjantaw mudelli li ġa wieħed jaf bihom, iżirgħu l-ewwel tħabbira: dwar “dak li hu l-isbaħ, l-akbar, l-aktar attraenti u fl-istess ħin l-aktar meħtieġ” (Evangelii Gaudium n.35). Irridu dejjem inwasslu l-bxara t-tajba għax inkella hemm ir-riskju li l-fidi ssir duttrina kiesħa u bla ħajja. Morru evanġelizzaw bħala familji, għax imbagħad bl-għaqda u bis-sempliċita’ li tgħixu ġa tkunu qed twasslu aħbar ħajja u tagħtu xhieda li tagħha nirringrazzjakom ħafna. Nirringrazzjakom f’ismi u anki f’isem il-Knisja kollha talli qed tagħmlu dan il-ġest u tmorru lejn dak li ma tafuhx u anki tbatu. Ikun hemm it-batija, imma jkun hemm ukoll il-ferħ tal-glorja t’Alla, il-glorja ta’ fuq is-Salib. Jien nakkumpanjakom u nagħmlilkom kuraġġ, u jekk jogħġobkom nitlobkom tinsewnix fit-talb tagħkom. Jien nibqa’ hawn, imma niġi magħkom b’qalbi.
Miġjub għall-Malti mit-Taljan minn Vivienne Attard.